Dźwigi budowlane towarowo – osobowe
TPL TWIN MAST. Jej prosta, elastyczna i niezawodna konstrukcja stawia ją przed produktami konkurencji i powoduje, że nadaje się ona do wszelkich zastosowań wymagających pionowego dostępu do budynków i rusztowań, zarówno w przypadku konstrukcji nowo budowanych, jak i do celów remontowych. Wyciąg TPL TWIN MAST zaprojektowano przy użyciu zaawansowanego, nowoczesnego oprogramowania, które nasi doświadczeni projektanci wykorzystali do opracowania produktu o zoptymalizowanym ciężarze, wytrzymałości i możliwościach praktycznego zastosowania, z myślą o stworzeniu najlepszej w swojej klasie oferty dla naszych klientów.
Tablica elektryczna
Tablica zawiera wszystkie elementy sterujące potrzebne do obsługi podestu i sterowania systemami bezpieczeństwa. Jest ona również wyposażona w stacyjkę i umożliwia wykorzystywanie windy jako podestu transportowego lub windy towarowej.
Konstrukcja
Konstrukcja wykonana jest z blach giętych i perforowanych, które, oprócz tego, że stanowią elementy konstrukcyjne, tworzą sztywne i antypoślizgowe powierzchnie oparcia dla stóp. Ocynkowanie ogniowe zapobiega zmianom i na powierzchniach, dzięki czemu nie jest potrzebna ich konserwacja lub wymiana.
Platforma montażowa i rampy
oparte są na tym samym systemie konstrukcyjnym, a ich powierzchnie zabezpieczane są w ten sam sposób.
Platforma montażowa
Platforma montażowa ułatwia bezproblemowe mocowanie masztów w trakcie montażu i mocowanie zakotwień masztów do ściany. Platformy te umieszczać można po obu stronach podestu.
Napęd
Napęd porusza się po odcinkach masztu (cynkowanych ogniowo) przy pomocy szeregu rolek prowadzących, zamontowanych na dwuszynowej ramie w celu równego rozłożenia obciążeń, dzięki czemu zmniejsza się zużycie, ruch jest bardziej płynny, a także uzyskuje się większą żywotność odcinków masztu. Silnik o dwóch prędkościach lub jednofazowy z przekładnią i wyłącznikiem przeciążeniowym oraz systemem bezpieczeństwa zamocowany jest wewnątrz zespołu.
Odcinki masztu
Odcinki masztu są ze sobą połączone czterema śrubami oczkowymi, dzięki czemu montaż jest szybki i bezpieczny, a ryzyko uszkodzeń zmniejszone. Zębatka przymocowana jest do masztu śrubami.
TPL 2000
- Rozmiar 3,2 x 1,5 m,
- dopuszczalne obciążenie 2000 kg,
- równolegle do elewacji.
TPL 2000 D
- Rozmiar 1,5 x 3,2 m,
- dopuszczalne obciążenie 2000 kg,
- poprzecznie do elewacji.
TPL 1800 J
- Rozmiar 4,4 x 1,5 m,
- dopuszczalne obciążenie 1800 kg,
- równolegle do elewacji.
Rama podstawy
Rama podstawy (ocynkowana ogniowo) z dźwignikami śrubowymi ma wymiary mniej sze od wymiarów podestu, dzięki czemu konstrukcję można łatwo ustawić nawet w bardzo wąskich przestrzeniach. Pierwszy odcinek masztu przymocowany jest śrubami, podobnie jak kosz przewodów (do 100 m)
Pochylnia załadowcza
Strona wyjścia wyposażona jest w układ pochylni z systemem pałąka obsługowego otwieranego w pionie lub w poziomie. Po stronie wejścia znajduje się bramka dwuskrzydłowa umożliwiająca łatwy załadunek podestu – za pomocą wózka widłowego lub gdy jest stosowany jako podest transportowy. Pochylnie wyjściowe i bramka wejściowa dostępne są w kilku rozmiarach.
Elementy mocowania pionowego masztu
Przyczepy mocowane są na odcinkach masztu podwójną ramą zapewniającą zwiększoną sztywność masztów. Daje to większą swobodę umiejscowienia rur zakotwień, zarówno do rusztowania, jak i do ściany, można je bowiem umieszczać w odległości do 7,5 m. Prowadnica przewodów utrzymuje przewód dwufunkcyjny (zasilania i sterowania) we właściwej pozycji, umożliwiając jej łatwe przechowywanie w koszu kablowym. Takie rozwiązanie zwiększa bezpieczeństwo, zwłaszcza przy silnym wietrze.
Bramki naziemne
Bramki naziemne ze sprzężoną blokadą mechaniczną (na zamówienie również elektryczną) są zgodne z najnowszymi wymogami dyrektywy maszynowej. Można je również wyposażyć w panel przycisku wzywania i są łatwe do zamontowania zarówno na rusztowaniu, jak i na piętrach budynku.
Wyposażenie dodatkowe
Na żądanie dostępne jest zadaszenie.
Winda TPL 2000 D skonstruowana jest w sposób umożliwiający jej przewóz w postaci całkowicie zmontowanej na samochodzie o szerokości 2,4 m
Maksymalny rozmiar po obróceniu w górę I 2320 (< 2400)